Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Skarga na brak dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2023-05-25 13:51:49 przez Tomasz Szular
Akapit nr - brak tytułu
Kiedy masz prawo złożyć skargę?
Jeśli złożyłeś wniosek o zapewnienie dostępności do podmiotu publicznego, a podmiot ten dostępności nie zapewnił lub nie zapewnił Ci dostępu alternatywnego to masz prawo złożyć skargę na brak dostępności. Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami masz 30 dni na złożenie skargi od daty upływu terminu na zapewnienie dostępności przez organ na złożony uprzednio przez Ciebie został złożony wniosek o zapewnienie dostępności.
Do kogo składasz skargę na brak dostępności?
Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami - rozpatrywanie skarg na brak dostępności podmiotów publicznych należy do zadań Prezesa Zarządu PFRON. Skargi powinny być składane do Oddziałów PFRON, właściwych terytorialnie dla podmiotów publicznych.
Co musisz napisać w skardze? Musisz podać takie dane, jak:
- dane kontaktowe wnioskodawcy; czyli Twoje imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail (jeśli posiadasz),
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, cyfrowym lub informacyjno-komunikacyjnym, czyli co przeszkadza Ci w korzystaniu w pełni z usług danego podmiotu publicznego,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą, czyli jak można się z Toba skontaktować,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należałoby zlikwidować istniejącą barierę.