ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Zielonej Górze
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Polityka jakości IJHARS

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-04-03 12:34:57 przez Tomasz Szular

Akapit nr - brak tytułu

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) jest centralną jednostką administracji rządowej, podległą ministrowi właściwemu do spraw rynków rolnych.
 
IJHARS, realizując w sposób profesjonalny i bezstronny ustawowe zadania, chroni interesy ekonomiczne konsumentów poprzez wykrywanie zafałszowań artykułów rolno-spożywczych, zapobieganie nieuczciwej konkurencji oraz promocję żywności wysokiej jakości.
 
Kierownictwo i pracownicy IJHARS deklarują podejmowanie działań antykorupcyjnych oraz bezwzględne przestrzeganie norm prawnych i etycznych zapewniając realizację zadań zgodnie z ideą „IJHARS Urzędem Wolnym od Korupcji”. W tym celu został wdrożony i jest stale doskonalony system zapewniający niezależność kierownictwa i pracowników od jakichkolwiek komercyjnych, finansowych lub innych nacisków i wpływów zewnętrznych oraz wewnętrznych, które mogłyby niekorzystnie oddziaływać na jakość ich pracy.
 
IJHARS zdefiniowała następujące strategiczne cele jakościowe:
  • przeciwdziałanie wprowadzaniu do obrotu artykułów rolno-spożywczych o niewłaściwej jakości handlowej,
  • zapewnienie stałego rozwoju potencjału analitycznego laboratoriów,
  • zapewnienie efektywnej współpracy i aktywnego udziału Polski w pracach Komisji Kodeksu Żywnościowego FAO/WHO, Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz organów Unii Europejskiej.
 
Powyższe cele są realizowane poprzez:
  • przeprowadzanie kontroli w sposób jednolity, profesjonalny i skuteczny,
  • wykonywanie zadań zgodnie z obowiązującym prawem i przyjętą strategią Państwa w zakresie zwalczania korupcji,
  • wnikliwe i rzetelne rozpatrywanie skarg, wniosków, odwołań i zażaleń,
  • współpracę z urzędami centralnymi, wojewódzkimi organami administracji zespolonej, organami innych inspekcji, agencjami rządowymi, jednostkami samorządu terytorialnego oraz pozarządowymi organizacjami branżowymi,
  • stały rozwój pracowników, podnoszenie ich wiedzy i umiejętności,
  • racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi oraz posiadanym mieniem,
  • zapewnienie właściwych procesów komunikacji w IJHARS,
  • kształtowanie etycznej postawy pracowników,
  • identyfikację i monitorowanie wszystkich procesów realizowanych w Inspekcji pod kątem ryzyka wystąpienia zagrożeń korupcyjnych i podejmowanie w przypadku wystąpienia ryzyka odpowiednich środków zaradczych,
  • zapewnienie jawności i przejrzystości działania z zachowaniem ochrony informacji ustawowo chronionej,
  • ciągłe doskonalenie funkcjonującego systemu zarządzania jakością, poprzez podejmowanie działań usprawniających.
 
Pracownicy IJHARS są świadomi istoty i ważności wykonywanych zadań oraz z pełnym zaangażowaniem realizują Politykę Jakości w tym działania antykorupcyjne, przez co umacniają zaufanie klientów do Inspekcji. Polityka Jakości jest systematycznie sprawdzana pod względem jej przydatności w realizacji zadań i celów IJHARS.
Najwyższe kierownictwo IJHARS deklaruje osobiste zaangażowanie w utrzymanie i ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania jakością, w tym procesu zarządzania systemem antykorupcyjnym, opartego na wymaganiach normy PN - EN ISO 9001:2009.
 
Główny Inspektor JHARS-  Andrzej Romaniuk
Zastępca Głównego Inspektora JHARS– Magdalena Swiderska
Dyrektor Generalny GIJHARS- Ewa Krzyżewska- Kuran
« powrót do poprzedniej strony